Home Gastvissers Henk en Danny, vissen op tong

Henk en Danny, vissen op tong

Advertenties

gisteren danny opgehaald om 10.30 uur hij is op hemelvaart voor het eerst meegegaan, en vond het erg leuk hij wilde nog wel eens mee het weer zag er goed uit ,en hoog water om 14.40 uur,dit was er gunstig,dan zouden we niet te laat thuis zijn aas opgehaald in rotterdam ,en op naar het water om 12.30 uur zijn we er er zit een visser die vanaf 8,30 uur zit en heeft 2 steenbolkjes gevangen hij gaat ophouden,hij vindt het wel genoeg we pakken onze spullen ,en laten de zagers te water 0m 16.30 uur hebben we nog geen beetje ,buiten de krabben tikjes gezien 2 mannen uit antwerpen komen vragen of ze langs ons plaats mogen nemen zij willen de hele nacht doorvissen ik krijg flinke tikken op de top, een paling,die ik weer snel terug gooi danny vangt een klein botje om 18.00 uur wordt het ineens donker en begint het stevig te waaien hengelsteunen vallen om en er vliegt vanalles in de lucht ook begint het stevig te regenen we vluchten naar de bus om te schuilen ook de belgen vluchten naar de auto na een kwartier lijkt het wat rustiger te worden en we halen de hengels uit het water danny heeft er een botje aan en ik ook we beazen opnieuw en weer begint het heftig te regenen nu blijkt dat het niet snel droog gaat worden ,en we besluiten al de regen wat minder is snel op te ruimen ook de belgen gaan naar huis om 19.00 uur hebben we de spullen bij elkaar, en zijn we beide kliedernat we rijden naar huis en het blijft flink regenen de benelux tunnel is afgesloten dus moet ik een andere weg zoeken na een kwartier vind ik de rondweg ,en kan naar huis rijden hoe dichter we bij huis komen hoe minder de regen is het wordt zelfs helemaal droog om 21.00 uur zet ik danny thuis af hij heeft toch een fijne dag gehad jammer dat er weer niets te vangen viel , en dat we zo verrast werden door het noodweer

groet henk en danny een van de drie limburgers

ps foto s heb ik niet gemaakt omdat er eigenlijk niets te fotograferen was

Blijf op de hoogte en like ook onze facebook pagina

9 reacties

1. Peter(Fishguppy) > augustus 17, 2020

Antwoord

Hoi Henk en Danny, wat leuk Danny dat je weer een keer mee kon gaan vissen, maar moet echt balen zijn geweest met dat soort onweer!
    Ik doe altijd een volle emmer water aan mijn statief hangen, omdat mijn steun op Langeland ook een keer is omgewaaid, daarna nooit meer, omdat mijn top oog een microscopisch klein scheurtje had, waardoor telkens mijn lijn afbrak bij het uit het water tillen en dat was zo irritant en dat zal ik niet meer mee maken!
    Volgende maal beter!

Groetjes Peter

2. Gino > augustus 17, 2020

Hoi Henk en Danny,

Wat een pech met het weer mannen en daar moet je dan zo een eind voor rijden.
    En dan nog de omleiding zelf moeten zoeken, pff ik zou het ook niet direct vinden ik kom uit zeeland. Is altijd goed wat Peter vermeld betreffende de emmer water zorgt voor stabiliteit.
    Succes nog verder.

Grtjs Gino

3. Eldert > augustus 17, 2020

Ha Henk
    Gaaf dat je Danny weer meegenomen hebt . Op deze manier krijgt hij wel de vuurdoop en kan het op alle fronten alleen maar leuker voor hem worden.
    Volgende keer een klus vis en dan kan jij als afzender gewoon vermelden 1 van de 4 Limburgers ipv 1 van de 3.
    Wat betreft die emmer water waar Peter over had…. Zelf doe ik dat nu ook. Mijn vrouw stond de eerste keer helemaal versteld , die dacht dat ik van plan was om met heel veel vis thuis te komen. Niet dus, eentje om aan mn standaard te hangen en eentje voor de vis.
    Groet Eldert.

4. hugo > augustus 17, 2020

Hé Henk,

Leuk dat je weer je goed hart hebt getoond om Danny mee te nemen naar de Waterweg,want water heeft hij gezien maar vis niet ha ha.Spijtig dat je zo’n rot weer hebt getroffen man maar dat hebben we natuurlijk niet in de hand.Succes bij jullie volgende trip.

Groetjes Hugo

5. Henry > augustus 17, 2020

Hoi Henk,

Jammer dat je geplande visdagje samen met Danny letterlijk en figuurlijk in het water is gevallen. Na een aantal tropische dagen volgt meestal wel wat onweer maar het is natuurlijk hevig balen als dat net op je visdagje is, dan ook nog ‘n afgesloten tunnel!!!Ik hoop dat jullie bij je volgende visdagje kunnen genieten van ‘n stralend zonneke en ‘n lekker maaltje vis naar boven kunnen takelen.

Groetjes, Henry

6. ies > augustus 18, 2020

Hoi Henk en Danny,
    Het zit jullie Limburgers niet echt mee, maar is het risico bij vissen, jammer dat het vangstverbod van paling nog steeds van kracht is anders zou het de visdagen nog enigszins goed maken, maar de aanhouder wint en ik hoop dat je de volgende keer rammelende toppen hebt in plaats van vallende toppen.(tip voor bij het vallen van de hengels, direct ogen controleren op scheurtjes en zit er 1 dan de hengel bij het indraaien scheef houden zodat de lijn over het gladde gedeelte loopt en uiteraard voor de volgende visdag vervangen)
    Groetjes ies

7. henk > augustus 18, 2020

hallo mede vissers
    wij hebben altijd een volle emmer water aan de steun hangen
    maar de met volle emmer werd zo omver geblazen
    tegen zulke rukwinden was dit niet bestand

groet henk 1 van de drie limburgers

8. Peter(Fishguppy) > augustus 18, 2020

Antwoord

Ok Henk, dank je voor je snelle reactie, idd als het zo erg hard waait, is er weinig tegen bestand, maar ik ging er niet van uit dat het zo erg was met de wind.

Groetjes Peter

9. jack jozen > augustus 18, 2020

Hallo Henk.

Dat is wel een pechdag geweest je vertrekt toch altijd vol goede moet zeker als je zo,n eind moet rijden. Maar ja het blijft al bij al toch vissen en je goede en slechte tijden op naar de volgende sessie hopelijk met veul succes groetjes Jack.