Home Gastvissers Jeff en Gino, vissen aan Westkapelle

Jeff en Gino, vissen aan Westkapelle

Advertenties

Hé Peter en andere fishguppy’s.

Man man man ik trek pas net m’n luiken open en zie dat Gino al weer tekst bij ons avontuur heeft kunnen brengen ppfff ik ben niet zo’n ochtend mens..

Afgelopen week had ik weer een paar dagen vakantie op de planning staan met de twee kleinste en m’n meisje.

Na ons laatste weekje vakantie waren we het er wel over eens dat een 3 dagen eruit eigenlijk al gewoon genoeg is ( kost een berg minder maar bereik hetzelfde)

Het werd weer een Landal en dit keer op landgoed Elsgraven ergens in Overijssel.

Schitterende omgeving dus lekker een paar km gaan wandelen iedere dag ( dat we er spierpijn van hebben) en verder lekker wat vis nu we toch direct aan het water zaten!

Allemaal weinig bijzonders buiten dat het er stikte van de snoek en deze keer op keer onze voorn wisten te pakken.

Maarja dat vonden de jongens wel helemaal schitterende!

Savonds als iedereen op een oor lag werd er toch hier en daar wat berichten heen en weer gestuurd, het zoute blijft lokken ( volgens Gino heb ik ernstig last van ” viskriebels”, ik heb geen idee waar hij het over heeft)

Maar zo werd er toch weer vrij snel een uitje naar de dijk gepland, aas besteld en zijn de gedachte vaak al daar met een baars of tong op de kant..

Maar goed, het vissen dan echt.

Gino zou er eind van de middag al staan, dat was voor mij nog wel even wat te vroeg. Eten, smurfen in bad en naar bed en dan nog een uurtje rijden. 19:30 was ik dan ook ‘ eindelijk’ daar, Gino stond al breed grijnzend te zwaaien, wat een ontvangst!! Fanfare mocht helaas niet vanwege de corona ellende…

Snel even een praatje en hem de fishguppy sticker overhandigd. Waar hij erg blij mee is.

Fishguppy op de kaart zetten!

Ik neem een plekje rechts van hem, er is op dat moment nog plek zat, een aan de linkerkant van Gino en hier en daar nog een verdwaalde visser.

Dit zou wel vrij snel veranderen. En kwam er nog een groepje van een 6/7 man naast mij staan. Deze stonden meer te ouwehoeren en te klooien dan vissen, 3 x een lijn opgehaald en er kwam geen enkele reactie.. en dus 3 x gekozen voor de schaar..

Vanaf de eerste worp al direct vis, helaas erg kleine schar maar er was beweging.

Om beurten zochten we elkaar op en werden er de nodige verhalen verteld.

Ik zag mijn aas bak wel heel erg snel leeg gaan, ik had een 4 ons pieren meegenomen, iets waar ik normaal makkelijk een avond mee kan vissen maar deze waren van het kaliber 7 in een ons. ..

Mooi voor gul of baars maar voor de schar een beetje te.

Gelukkig gaf Gino al vrij snel aan dat hij genoeg had en mocht het nodig zijn, ik wel wat kon krijgen. Kijk dat vind ik nou tof! Elkaar helpen er een leuke avond van te maken.

Toen ik weer even stond te buurten bij de buurman zagen we mooie tikken op een van z’n Penn stokken en kwam er toch wel een mooie schar de kant op en ziet hem er eens blij mee zijn!!

Nog geen 10 minuten later krijgt hij weer een mooie klap en direct een slappe lijn, dat kan er maar een wezen!.

Een mooi baarsje kwam de kant op, ook die bracht weer een blije bakkes!

De buurman van Gino kwam nog vragen of we zijn aas en gevangen baars wilde hebben.

Zijn aas was uiteraard zeer welkom en Gino de baars, nouja baars…

Dat had een hele dure kunnen zijn.

Meneer kon hem niet meenemen wat hij zat op de camping, zet je vis dan terug!

Zeker als hij lang niet aan de maat is!

Dan ben je voor mij gewoon een kansloze l*#!

Gelukkig was hij ook nog te lui geweest hem dood te maken en hebben we hem de vrijheid kunnen geven.

Vervolgens was het tot aan het opkomende water en donker, eigenlijk erg stil.

Toch maar even de lichten op de top en ook dit ging met de nodige lach en grap omdat er iemand is die het maar voor de amateurs vind, ach wij vinden ze handig! Haha

Rond 22:00 ( denk ik) kreeg ik een wijting de kant op en een lijn van Gino, hmm die hadden we nog niet gezien vanavond.

En toen waren ze er ineens met 2e 3e gelijk en af en toe een schar erbij.

Helaas kwam ik er ook achter dat ik vergeten was een paar nieuwe batterijen in m’n hoofdlamp te steken en dan is het toch een beetje rommelen op die stenen.. voortaan echt weer zorgen voor reserve batterijen in de kist.

Gino vond het mooi geweest en bood mij zijn overgebleven aas aan en ik gaf hem de vis die ik tot dan gevangen had en gaf mij zijn vaste lamp om toch nog licht te hebben, nogmaals dank! Ik zorg dat hij zsm bij je terug komt.

Ik ben nog tot 00:45 blijven zitten.

Wist nog 1 mooie wijting van 32 cm te vangen en een 12 schar voor de pan. De nodige te kleine mochten nog retour en zo ook nog een bot, bleghh.

Rond 2:00 lag ik in m’n bed en kon terug kijken op een erg gezellige avond!

Zo heb ik weer eens mogen ondervinden dat fishguppy een geweldige site is waar je nieuwe visvrienden kunt maken.

Het solo vissen is leuk maar samen veel mooier, zeker als je elkaar kunt helpen!

Ik weet zeker dat er nu twee auto’s rond rijden hier op de grens van Zeeland/Brabant die met volle trots de fishguppy sticker dragen!

Jeff

Blijf op de hoogte en like ook onze facebook pagina

13 reacties

1. Fishguppy > mei 13, 2021

Antwoord

Ziet die kleine mannen glunderen, echt mooi!!!!
    Mooi geschreven Jeff en dan zien we Gino ook eens op de plaat staan schitteren, echt een leuke foto!
    Bij ons zijn de vakanties altijd veel te kort, we zouden er het liefst nog een week aan vast knopen, maar bij mij ontbreekt die vreselijke visdrang vaak, gewoon soms vissen en regelmatig een paar uur wandelen en dat wat afwisselen, is genoeg voor mij!

Tot de volgende,
    gr Peter

2. Gino > mei 13, 2021

Hoi Jeff,
    Heb je mooi weggeschreven man chapeau.
    Ja dat was een flinke baars die we kregen… was net een grote goudvis 😂 eigenlijk niet om te lachen maar ja hij zwemt weer gelukkig!
    Mooi foto’s en vooral die van de Kids is schitterend.
    Die lamp dat komt nog wel goed👍maak de factuur nog wel😂😂
    Je heb nog flink wat schar gevangen… ben ik toch te vroeg gegaan 😢

Tot de volgende en succes nog.
    Grtjs Gino

3. Gino > mei 13, 2021

Ha Jeff,

Ook nog hartelijk dank voor de stikker!! 👍👍

4. Nico > mei 13, 2021

Antwoord

Hoi Gino en Jeff. Leuk dat je mekaar kunnen helpen met het aas. Ook prachtige foto’s gemaakt met de kids er op met de snoek. En dan van het buiten water ook mooie foto’s en met een leuk verslag er bij top. En waar kan je zo een fishguppy sticker kopen die zag er ook mooi uit. Bedankt in ieder geval op deze reactie.

Groetjes De Zeehondetemmer.

5. Jeff > mei 13, 2021

Hé Nico.

Plakker even aan peter vragen.

Jeff

6. Kees Michielsen > mei 13, 2021

Mooi verhaal weer Jeff 👍

Gelukkig dat er weer wat vis gevangen wordt aan de dijk 😊

Groeten,
    Kees.

7. Jack Jozen > mei 13, 2021

Hoi Jeff .

Een mooi verhaal als je twee verhalen bij elkaar zet dan heb je een hele bundel en echt wel een blije bakkes van oor tot oor op naar de volgende sessie met klapperende toppen Veul groetjes Jack.

8. ies > mei 13, 2021

Hallo Jeff en Gino,
    Je mag dan geen ochtend mens zijn, maar als je eenmaal met schrijven begint dan schrijf je ook gelijk een visblad vol, schitterend man Wederom met een sfeer foto van de kleintjes met een snoek helemaal top. en uiteraard voor de volgende sessie weer een klus vis toegewenst, maar volgens mij kunnen we dat wel aan jullie overlaten.
    Groetjes Ies

9. Eldert > mei 13, 2021

Antwoord

Weer goed gedaan Jeff. Zowel het vissen als het verslag maken. Hoop er nog vele van je te mogen lezen.
    Groet Eldert

10. Stefan Groenheide > mei 13, 2021

Antwoord

Hey Jeff, je bent echt een fanatiekeling, mooi man! Lekker gevist en er een prachtig verhaal van gemaakt. Ik heb net de gevlochten lijn van Alibaba op de molens gezet en ben klaar om gauw een lijntje uit te gooien! Ben benieuwd hoe die lijn bevalt.
    Groeten, Stefan

11. Henry > mei 13, 2021

Hoi Jeff en Gino,

Jullie hebben er met z’n tweetjes weer een leuke visavond/nacht van gemaakt. Vissen met ‘n maatje is voor mij natuurlijk vanzelfsprekend, alleen is ook maar alleen en ook bij bijv. een valpartij of ontwarren van lijnen is het dikwijls handig dat je een hulpje hebt. Wat betreft de ondermaatse vis, helaas word er nog steeds veel meegenomen, zelfs bij de visboer op onze weekmarkt ligt zeebaars van 30 cm en kleine karper en voorn in zijn kraam. Ook wij zijn afgelopen dinsdag misschien te vroeg huiswaarts getogen maar het gaat niet om de hoeveelheid vis maar om het plezier dat je tijdens de sessie kunt beleven,

Groetjes, Henry

12. Jeff > mei 14, 2021

Hé Henry,

Die baars die hij de visboer ligt zijn kwekers uit Turkije, daar hebben ze een andere maatvoering, van karper of voorn weet ik niet hoe het werkt maar als het daar ligt zal het wel kloppen.
    Lol hebben we zeker gehad en als het aan mij ligt gaan er nog vele gezamenlijke sessies volgen! Prachtig figuur die Gino!
    Kijk alleen z’n blije bakkes al! Net of je met een van je kinderen op stap bent! ( Hahaha sorry Gino)

13. Gino > mei 15, 2021

Jeff,
    Geen probleem man ben al blij dat toch iemand me aardig vind🤭🤭😂😂LOL. Het is mij ook goed bevallen hoor met jullie erbij al ben ik eigenlijk een eenzaad…