Home Bootvis verslagen Naar de haaien met de jongens!

Naar de haaien met de jongens!

Advertenties

Hé Peter en andere guppy’s!

Zoals jullie eerder al ergens hebben kunnen lezen mocht ik een tijd terug een haaien trip met de boot, te koop aanbieden voor KiKa. Deze beschikbaar gesteld door Jacco Noordermeer van de Waypoint. Hier werd het fantastische bedrag van 500 euro voor betaald door Rob Torsk ( hier geen onbekende!) En Rob gaf toen aan de jongens en mij te willen meenemen. Hier hadden wij natuurlijk wel oren naar! En nu was het dan eindelijk zover dat we zouden gaan. Op vrijdagavond nog even contact over het hoe en wat en kwam het al redelijk in gevaar… Het aas! Volgens Jacco moesten we echt garnalen hebben en hier kon hij nu net niet aankomen 😖 nu ben ik zelf nog maar even met de jongens op pad gegaan en konden we er gelukkig een leuke klus scheppen op een stekje in de buurt, de dag was gered!

Zaterdag ochtend op tijd ons bed uit want we hadden overdag eerst nog een dagje zijspan race voor de boeg. Wel lekker kort bij huis in Wemeldinge maar het zou allemaal kiele kiele worden. Na de laatste race snel het pak uit, in de auto springen, door naar Vlissingen en gaan. Rond 10 uur een appje van Jacco met het advies dat het beter zou zijn de trip te verplaatsen vanwege de weersverwachtingen.. dit was uiteraard iets wat de jongens niet wilde horen😖 even overleg met Rob en gelukkig is het net zo’n eigenwijs als ons en we lieten Jacco weten toch graag te gaan, een beetje golven hebben we geen schrik voor! De jongens gedurende de dag nog een paar garnalen extra kunnen vangen langs het circuit en die konden dan in de bak water met luchtpomp erbij.

De training met het zijspan ging weer eens ernstig lekker en wisten we binnen een ronde de eerste plaats te bemachtigen en met de 7 ronde erna wisten we ons alleen maar verder los te rijden van de concurrentie en liepen we een halve ronde tot een ronde voor op de rest! Hoppa!

De eerste race duurde het iets langer maar na een ronde lagen we weer op kop en reden we weer een mooi gat op de rest. Einde van de dag nog de tweede race en ja, als je dan 2 x de eerste plek pakt dan willen we ook de laatste nog als eerste onder het zwart wit door. Dit ging dan ook als een malle en hebben we de bandjes wel redelijk op de donder gegeven en wederom een eerste plaats! Snel het pak uit, spullen in de auto en door, de prijsuitreiking is maar even voor de volgende keer.. Rob was naar de parkeerplaats gekomen van het circuit zodat we samen verder konden rijden

M’n maatje heeft de beker in ontvangst genomen en op dat moment stonden wij net op de boot.

Jacco gevraagd hoe of wat qua onderlijn en deze snel in orde gemaakt. Hij gaf aan dat het toch even een puntje is, waar gaan we naar toe? Die kant rustiger weer maar de vangst? Of die kant met een golfje van 70 cm maar betere kansen? We hebben de keus aan hem gelaten. Als de jongens er een zouden vangen dan waren wij al helemaal tevreden!

Op weg naar buiten bleek de voorspellingen niet helemaal te kloppen en dat in ons voordeel! Geen vlak zeetje maar zo kunnen we prima vissen.

Rob had weer een paar lekkere broodjes meegenomen voor bij de koffie en zodra de onderlijnen op de bodem lagen hebben we die eerst maar eens genuttigd. Dit ging niet helemaal zoals gepland want Rex had al een mooie aanbeet! Nou dat begint goed zeg. Was het niet dat in de eerste run de hoofdlijn het begaf.. dat is zuur zeg! Gelukkig kon er niet lang getreurd worden want direct stond de hengel van Bredt te klapperen en het gevecht kon beginnen! Rob nam de camera bij de hand en de jongens ging samen aan het werk. Hier doe ik het voor prachtig om te zien hoe die jongens dan als een getraind team aan het werk gaan, genieten! Via de link krijg je het filmpje te zien.

Het resultaat loog er anders ook niet om! 101 cm voor Bredt z’n eerste haai! Kijk ze eens stralen!

De trip was al helemaal geslaagd! Maar we gingen nog even door. Na een kwartiertje verschillende keren te hebben aangehoord dat de ” auto relies knoop van papa” niet goed is ( hier gaan ze mij nog lang aan herinneren ben ik bang) was het nu tijd voor mijn hengel met de mooie rammels erop. Uiteraard zonder aarzelen gezegd dat deze voor Rex is, dit hoef je hem dan ook maar een keer te zeggen en samen gingen de heren weer aan het werk. Via de link krijg je het filmpje te zien.

Dit is zo gaaf!! 86 cm voor Rex zijn eerste haai! We kregen niet heel veel tijd want na het onthaken, meten en terugzetten was het nu Jacco, hij dacht eigenlijk dat z’n lood aan het krabben was maar ook hier was een haaitje mee aan de haal gegaan. Nu waren het de jongens die dan weer de taak van het ” scheppen” op zich mochten nemen en ook dat werkt gewoon als een geoliede machine, hoppa dat is nr 3 en we lagen net een uurtje!

Nu moesten alleen Rob en ik nog wachten op onze haai. Rob werd overigens al een beetje wat stiller, hij vertelde dat hij nog nooit een haai had gevangen van over de meter ( we begonnen ons al zorgen te maken dat we Rob niet meer als vismaatje mochten rekenen na de  1 meter + haai van Bredt) gelukkig was het nu dan ook echt de beurt aan Rob, een paar stevige klappen op de hengel en Rob z’n strijd kon ook beginnen! Al vrij snel werd het duidelijk dat het niet om een ” kleintje ” ging en ging de haai verschillende keren goed door de slip. Rob met zijn hengel naar achteren, de jongens zetten de andere hengels aan de kant en Jacco staat paraat met het net. Binnen een uur werken deze 4 mannen samen alsof ze het al jaren doen, geweldig! En hard werken werd beloond, ook de 1 meter+ voor Rob lag op de plank! 113 cm😁😁😁 dan mag hij de 13 jaar al even geleden gepasseerd zijn, daar kon je nu niets van merken! Een hele grote blij op z’n bakkes!

Hebben jullie eigenlijk al gegeten? Was de vraag van Jacco. Uhm nee maar wij hadden iets gehoord over een Mac Waypoint!😂😁 Jacco schoot de stuurhut in en binnen enkele minuten kwam er een heerlijke geur het achterdek op. Wat een top service! Nog een natje erbij en we konden even bijkomen over de nu al geweldige herinneringen die we weer aan het maken waren. De laatste hap nog niet weg of we mochten weer aan het werk. Deze was weer voor Bredt en dit beloofde ook weer een mooie te gaan worden, z’n pr werd al weer verbeterd en nu wist hij een mooie dame van 103 cm te noteren maar ook nog eens een hele dikke! ( Je begrijpt dat ik ondertussen toch wel redelijk jaloers begon te worden op die heren🤫🤫)

Even tijd voor een high five en het was weer Rex die weer aan het gevecht mocht beginnen. Hij vond het duidelijk vandaag nog niet belangrijk de grote dames er tussenuit te vissen en ging voor de 80+ versie van deze tandloze vechtmachines! 83 cm voor de tweede haai van Rex.

Jacco en ik stonden net even te ouwehoeren dat het op deze manier met een kleine club toch wel erg gaaf is, we doen iedere haai samen of we staan er in ieder geval bij om er van mee te genieten! Dit is andere dagen met 12 man aan boord en allemaal 2 hengels wel heel wat anders! Rob krijgt beet en direct krijgt ook Rex z’n hengel een grote klap! Deze is voor jou papa!😁ik hou van die gozer! Ik pak de hengel uit de steun en voel goed weerstand, de haai neemt de eerste run en tussendoor ‘ ting’ zonder enige weerstand de onderlijn door…. Pff het mag echt niet vandaag. We zullen het nooit weten maar ik zet m’n geld op een ruwe haai, helaas.

Rob staat ondertussen al bijna te shinen met zijn tweede haai maar er begon een andere hengel te klapperen, ik kreeg weer de hengel in m’n handen gedrukt en kreeg toch nog m’n kans! Zien vangen door de mannen is goed maar ik ben blij dat ik toch ook nog even iets mocht toevoegen, een leuke haai van volgens mij begin 90? Ik heb er niet opgelet.

Na deze haai hebben we het nog even geprobeerd maar eigenlijk is goed ook gewoon goed! Het begon donker te worden en er kwam toch wat wind opzetten,nog even en we gaan naar huis mannen. Dit vonden de mannen ook helemaal prima, zo een hele dag bedrijvigheid begon bij hun ook wel hun tol te eisen en ze zijn voor de terug reis naar binnen vertrokken en hebben het even aan de binnenkant van hun ogen bekeken!

Op de terugreis hebben Rob en ik nog even genoten van de toch wel redelijke golven, hier hadden we niet meer leuk in kunnen vissen dit was het juiste besluit. Ook hebben we al weer leuke plannen bedacht voor de volgende keer. Bij aankomst snel afscheid genomen van Jacco en Rob, de auto in en nog een uurtje voor we thuis met een streep ons bed in trokken pff aardig naar de knoppen!

Jacco nogmaals heel erg bedankt voor het beschikbaar stellen van de Waypoint! Wij hebben een fantastische dag beleefd en komen op zeker nog eens terug! Echt een pracht vent, die kan ik bij iedereen aanraden.

Rob bedankt voor jou geweldige bod op deze trip en dan toch in het bijzonder voor de uitnodiging! Dit was goud en samen echt onbetaalbaar!

Groeten Jeff, Bredt en Rex

Blijf op de hoogte en like ook onze facebook pagina

11 reacties

1. Peter(Fishguppy) > juni 13, 2022

Antwoord

Hey mannen, wat een mooie trip hebben jullie gehad! Moet een droom zijn geweest voor Bredt en Rex, die is uitgekomen en dat allemaal door het grote hart van Rob! Als je dan nog met Jacco meegaat, kan de dag al niet meer stuk, topschipper!
    Jeff, echt mooi geschreven en omschreven, de visdag en alles er omheen, zoals jij dat kan, zijn er maar weinig!
    Lijkt wel of de haaien elk jaar groter worden en de filmpjes zijn gewoon top!

Groetjes Peter

2. Gino > juni 13, 2022

Hoi toppers,

wat een dag hebben jullie gehad…die kleine mannen gaan dit nooit meer vergeten ze droomde er al van op de terugreis was te zien op de foto! Het genot spatte ervan af dat was duidelijk. Prachtige filmpjes erbij maakt het verslag helemaal af. Leuk dat ze dan toch aan jou denken om er een haaitje uit te halen het zal je maar gebeuren op zo een dag een blanco te scoren, hihi!
    Succes nog verder.

grtjs Gino

3. hugo > juni 13, 2022

Hallo kanjers,

Wat een verhaal Jeff, dit is een avontuur dat Bredt en Rex niet snel zullen vergeten hun eerste haai.
    Een mooi gebaar van Rob om jullie mee te nemen voor dit schitterende avontuur. Heb 1 maal met Jacco mee geweest een topper in zijn vak. Jeff je hebt er weer een mooi verhaal van gemaakt, aangevuld met leuke foto’s en enkele spannende filmpjes van de mannen hun eerste haai. Succes bij de volgende trip.

Groetjes Hugo

4. Nico > juni 13, 2022

Antwoord

Hoi Toppers daar daar. Wat een prachtige dag hebben jullie allemaal gehad. Mooi weer er bij en dan natuurlijk een prachtig verslag gemaakt. Ook met zeer mooie foto’s er bij en niet vergeten de twee zeer leuke filmpjes er op. Het was genieten geblazen en ook zo te zien de Kinderen .En daar door doe je het ook voor een beetje. Heel veel succes weer voor de volgende trip als jullie weer gaan dan.

Groetjes. Nico

5. ies > juni 13, 2022

Antwoord

Hey Jeff, wederom een verslag om van te smullen, whowwww wat zullen jullie genoten hebben, de kids in een onvergetelijk avontuur waar ze nog vaak van zullen dromen, wat een genot om ze te zien stralen op de filmpjes. Ja daar doe je het als ouders zijnde voor.
    Groetjes Ies
    ps oh jah bijna vergeten gefeliciteerd met je prijs in de zijwiel klasse

6. Leen > juni 13, 2022

Het Jeff
    Dat zijn een paar mooie vissen
    Goed gedaan jongens👌👍
    Groetjes,leen

7. Eldert > juni 13, 2022

Ha Jeff
    Dat was een dag met een gouden randje. Eerst de cross winnen en dan dit . Geweldig . Zo’n dag zullen de boys niet gauw vergeten. En jij ook niet denk ik. Prachtig om zulke filmpjes er dan van te hebben. Ik denk dat ze niet lang hoeven te twijfelen als je vraagt om weer eens te gaan . Succes de volgende ronde en laat ons maar smullen van zulke mooie verslagen.
    Groet Eldert

8. Stefan > juni 13, 2022

Antwoord

Hey mannen, dat is echt gaaf zeg, plannen maken is 1, het weer 2, maar als het dan samen goed valt en de haaien zijn ook op afspraak kun je spreken van een super avond! Ze lagen daar gewoon op jullie te wachten! Al zal de schipper zijn stekken ook vast goed kennen.
    Prachtig beeldmateriaal en zeker weten, deze staat ook nog op mijn nog ooit te vangen lijstje!
    Groeten, Stefan

9. Jack Jozen > juni 14, 2022

Hoi Stoere Hengelaars.
    Wat hebben die jullie een super dag gehad en als die gezichtjes van die stoere kerels geweldig het was een geweldig team . En dan die Rob die het plaatje rond maakte samen met de schipper Jacco dat vergeten ze nooit meer als dat geen echte vissers worden ze krijgen het met paplepel in gegoten Ha.SUPER.
    Heel veul groetjes Jack.

10. Frank > juni 14, 2022

Hoi Jeff en de Kids,
    Eerst een beetje met de motor gaan racen, nog winnen ook en dan met de kinderen op haaien gaan vissen. Wat een dag. Leuke actie die vistrip verkopen voor een goed doel,vooral als je dan nog mee mag ook.
    Goed dat het weer toch nog mee viel en dan nog mooie haaien vangen is geweldig.
    Een dag om nooit te vergeten.
    Groetjes Frank

11. Jeff > juni 14, 2022

Hé allen,

Bedankt voor alle leuke reacties!
    Wij gaan hier nog lang van nagenieten.