Home Gastvissers Jack Peelman compilatie

Advertenties

Hoi Sportvisser,

Ondertussen zijn we alweer in de tweede helft van mei. Zoals ik al in eerder bericht aangaf hebben we behoorlijk lang op Snoekbaars gevist, dit gebeurde met wisselend succes op het Schelde-Rijnkanaal en in het Antwerpse havengebied.

Jack Peelman compilatie

Zoals steeds bij het Snoekbaarzen vang je je soms half lam en gebeurd er een andere keer helemaal niets. Niet alleen achter Snoekbaars gingen we aan, ook op de stranden zijn we enkele malen op zoek geweest naar baars, tot nog toe zonder veel succes. Wat wel blijft lopen zijn de Scharren, tot over 14 dagen, zeg maar begin mei, vingen we er nog steeds elke strandsessie een flinke portie van. Als bijvangst noteerden we Bot en Zeebaars(jes).

Jack Peelman compilatie Jack Peelman compilatie

Vanaf begin mei ben ik weer aan het gepen, vijf maal ben ik er op uit gegaan. Op de bekende stekken; West Kapelle – Neeltje Jans probeerde ik het verschillende keren zonder resultaat, zelfs geen aanbeet. Afgelopen weekend had ik mijn dochtertje Liese beloofd dat ze mee mocht. Aangekomen op de “dichtbijhuis stek “ was het al snel raak, een mooie geep veroorzaakte de nodige OOOOHHHHH’s & AAAAHHHHH’s, tot zelfs een applaus van Liese,… als dat geen mooie seizoensopener is.

Jack Peelman compilatie

Mijn maatje Sjaak was er zondag ook bij en die ving ook zijn eerste van’t jaar. Verderop werd makreel gevangen. Naar mijn gevoel, en ik zeg het voorzichtig na de extreem lange nawinter, begint het stilaan op gang te komen. Van zodra het zonnetje op het water staat sta ik er ook.

Groetjes, Jack Peelman

Hengelsportvanderpoel

Blijf op de hoogte en like ook onze facebook pagina