Home Gastvissers Waterweg

Waterweg

Advertenties

Hallo Peter,

zoals gezegd in het forum voor de derde keer deze week proberen een gulletje te vangen op de waterweg. Vanmorgen vroeg om 6 uur de eerste pont genomen richting Maasluis. Ga het vandaag bij het tunneltje proberen. Bij aankomst om half zeven staan er al twee vissers iets verderop.

Mijn maat en ik gaan bij de bankjes staan. Om 7 uur vliegen de eerste lijnen richting Rozenburg. Ondanks dat het water vandaag maar een meter opkomt stroomt het erg hard naar binnen. 200 gram geankerd blijf niet liggen. Dan maar zover mogelijk uptide wat wel ten koste van de afstand gaat natuurlijk.

Als ik om half acht met mijn maat een bakje koffie staat te drinken zie ik wat tikjes op de hengel. Daarna wat hardere tikken en gelijk een hele slappe lijn. Ik ga binnen halen en pff wat gaat dat zwaar! Ik probeer met alle macht de vis naar boven te krijgen maar krijg mijn molen niet meer rond en met pompen breekt mijn haaklijn! Shit! Eindelijk een leuke gul……..helaas.

Dan is het een tijdje stil en een uur na hoog, het is dan tien, uur weer een mooie doorbuiger. Deze krijg ik binnen en ik ben blij dat ik er eindelijk weer eens eentje op de kant heb. Ik gooi dezelfde hengel met wapperlijn weer in en binnen twee minuten weer raak! Als ik de vis op de kant heb ben ik versleten!

Waterweg

Snel weer ingooien op de zelfde plaats maar helaas hier blijft het bij. Op de andere hengel met jojo vandaag geen leven gezien. Ook mijn maat die verder gooit dan ik had helaas geen vis vandaag. Om 11 uur ruim ik op en ben blij dat ik weer eens een visje mee kan nemen. Er zitten dus eindelijk wat gulletjes in de waterweg!

Groet John

Blijf op de hoogte en like ook onze facebook pagina

6 reacties

1. Wiebe > maart 24, 2010

Hoi John,

goed gedaan, zo te zien heb je de berichtjes van David wel een beetje bevestigd. Vanmiddag ben ik de hele waterweg afgefietst maar we gingen te snel om iets van de vangsten te kunnen zien. Wel ontzetten mooi weer om te vissen. Vanavond ben ik nog even naar scheveningen gegaan om te vissen.

Visgrt, Wiebe

2. maurice de haagse tongenmepper > maart 25, 2010

Antwoord

He stekkenpezer, blijf jij ff lekker aan de overkant, me van de week staan begluren met je verrekijker en nu op mijn plek staan sleuren.hahaha Mooie visjes, je hebt de smaak van het zeevissen ook te pakken he.

3. Peter(fishguppy0 > maart 25, 2010

Hoi John, mooi gedaan en je hebt nog op een van mijn favo plaatsen gestaan ook!
    ik ben erg blij met jou als schrijver, ga zo door!

Groetjes peter

4. Maup > maart 25, 2010

Hoi John,
    Leuke vissen,ik sta der wel van te kijken dat je maat verder gooit,ik heb nog nooit een hond in zien gooien,haha.

Groetjes Maup.

5. willemgaatvissen > maart 25, 2010

Hoi John,

Mooi gedaan! De eerste zijn er weer. Nu maar hopen dat het uiteindelijk toch nog een gulinvasie wordt.

Vis greetz,

Willem

6. Leo > maart 25, 2010

Antwoord

Dat is een mooi ‘begin’ John !

Gebruik je je maatje nu om je lijn uit te laten zwemmen of heb je stekbewaking aangevraagd ?

Als we nog Gul willen vangen zullen we het er nu van moeten nemen: voor je het weet zijn ze ingeruild voor Tong….