Home Strand en kantvisserij Zoutelande samen met Werner R

Advertenties

Gisterenochtend om 5 uur mijn bed uit en was ik gisterenavond al grieperig mijn bed in gedoken, nu is het er nog niet beter op geworden, maar met Paracetamol, gaat het wel, ik neem er voldoende mee en om kort voor 6 is Werner bij mij en ik mag een keer meerijden, ook lekker! Om 7 uur zijn we op de stek en in het donker beginnen we met vissen en Werner vist vandaag met mij K2’s om te proberen. We zijn de enigen, dus hebben plaats zat. We vissen vandaag met leeglopers, mesheften en zagers hengelhuishuijgens

Ik vis met een waadpak en Werner met laarzen en ik vang er de eerste draaien op beide al 2, waarvan er 1 mee mag.

Zoutelande samen met Werner R

Werner heeft de eerste draai niets, maar de 2e draai begint bij hem ook, met een schar.

Als het dan goed en wel licht is, blijkt Werner een verwerpkanon te zijn, maar ik heb weer een waadbroek. Ik vang inmiddels weer een doublet schar.

Onder het vissen, lijkt mijn griepje mee te vallen en komt het lekker los, van de wind en de kou. Ik zie Werner zwaar indraaien en hij vangt een hoofdkrab.

Zoutelande samen met Werner R

Even later vangt hij de eerste triplet van de dag(later zou blijken, de enige).

We vangen niet echt veel vandaag, gewoon regelmatig een enkeling of een doublet, maar ze zijn gemiddeld wel mooi aan de maat. Het is niet te doen om van elke vis een foto te maken, telkens op en neer lopen. We vangen beiden weer een doublet.

Dan maakt Werner van mij ook een foto, anders denken jullie dat ik er niet bij was.

Zoutelande samen met Werner R

Inmiddels is het 11 uur en we spreken af om tegen 12 uur te stoppen en dan vang ik nog 2 doubletjes.

Voor de rest halen we gewoon regelmatig een visje op en als we opruimen, is het een matig resultaat, Werner neemt er geloof ik 15 mee en ik neem 19 scharren mee, wat er slecht is op 5 uur vissen, maar in ieder geval was het buiten het koude weer, erg gezellig en lachen geblazen.

Snel zitten we in de warme auto en bij thuiskomst, zit mijn hoofd weer gelijk vol met griep en ik besluit voor morgen Maup af te zeggen, waar hij ook begrip voor heeft.

Voor de rest is het paracetamol nemen en slapen.

Mvrg Peter

Blijf op de hoogte en like ook onze facebook pagina

9 reacties

1. Johan het (loze) vissertje > november 18, 2012

Antwoord

Mooie vangst mannen, het was bij jullie ook koud en mistig. Jullie hebben in ieder geval meer gevangen als ik. Verslag volgt.

Gr.

Johan het (loze) vissertje

2. Werner V > november 18, 2012

Antwoord

Ondanks de mist en het griepje toch lekker staan vissen en nog wat kunnen vangen ook. Wat wil een mens nog meer he.

Grtz
    Werner V

3. Werner R > november 18, 2012

Antwoord

Nooi verslagen weer Peter!

Was inderdaad koud maar heb ook lekker staan vissen.
    De vangst lag ook vooral aan de mooie pieren die Peter van de week had gestoken, waren kleine wedstijd piertjes en dat is toch ideaal voor de schar.
    Ving ook met regelmaat aan een cocktail met pier/kweekzager. Hoop dat de vorst nog even wegblijft er staat in ieder geval weer een sessie gepland voor aanstaande zaterdag.
    Mijn vaste vismaat heeft bijna een volledige stranduitrusting gehaald bij henghelhuis huijgens dus die moet zo snel mogelijk gaan vissen!
    De k2’s van Peter waren goed, maar na lang twijfelen heb ik toch maar besloten om nieuwe hengels te gaan halen, heb trouwen ook nog een keer mogen ingooien met een hengel van Peter en dat is toch ff wat anders!!

Groeten Werner R

4. Johan het (loze) vissertje > november 18, 2012

Antwoord

Welke hengels ga je dan halen? Ik zelf vis met 2 5mtr stokken wat voor mijn lengte ideaal is en ik hoef maar de helft van m’n kracht te gebruiken. 1 hengel is ook een k2 en de andere is eigenlijk ook een k2,maar dan van abu carcia, die de stok heeft over genomen.

Gr.

Johan het (loze) vissertje

5. Pat B > november 18, 2012

Antwoord

Hey mannuh,ik kijk uit naar a.s Zaterdag.
    Maar ben bang dat ik jullie aantallen niet ga halen als jullie dit al matig vinden 🙂
    Ik had een Zaterdag 12 scharren en twee meunen,en een stuk of acht wijtingen,waar de honden gek op zijn.Dan ben ik al redelijk tevreden.Maar we blijven hoop houden.
    Grzz Pat B

6. Werner R. > november 18, 2012

Hey Johan,

Mijn antwoord staat op het forum onder de rubriek ‘Welke hengel past bij jou”, anders raken we offtopic hier.

Groetje Werner.

7. Werner R. > november 18, 2012

Hey Patrick,

Toch ook niet slecht gevangen!
    Zullen wel een paar uur in het donker moeten vissen zaterdag maar dat kan de pret niet drukken.
    Even aankijken wat het weer van de week gaat doen we houden contact!

Groeten Werner.

8. John > november 18, 2012

Hoi Peter en Werner,

Leuk gevangen! Kan de vriezer weer worden aangevuld!
    Ben zelf gisteren om 5 uur in de nacht begonnen op 1 van Peter z’n favoriete tongenstekken. Geen tong meer gevangen, wel mega botten, 6 hele mooie wijtingen van rond de 38 cm, en als toetje een mooie dikke gul van 62 cm.

Groet John

9. Werner R. > november 18, 2012

Hoi John,

Toch ook leuk gevangen, mooie wijtingen trouwens!
    In Zoutelande vang je ze wel maar van een klein formaat, en gul? zou niet weten waar die uithangt/zwemt in ieder geval niet aan de zeeuwse kust.
    Jij hebt in ieder geval al gul gevangen!