Home Gastvissers Stefan, poging op tong in de Botlek

Stefan, poging op tong in de Botlek

Advertenties

Hoi Peter en visvrienden,

Vanochtend was het weer een keer tijd om te proberen een tongetje te vangen, de temperatuur van het water is de afgelopen weken wat gestegen tenslotte…

Om 03.30 uur de wekker en om 04.30 uur gingen de lijnen met kweekzagers en pieren van Wesdijk  te water. Hoogwater rond 09.30 uur en een zeer zwak zuidenwindje bij een heldere hemel.

Al snel ving ik een paar botjes, maar daar kwam ik niet voor…

Tijdens de vloedstroom kwam er regelmatig wat vuil op de lijn, wat er heel lastig van af te krijgen was, heel irritant, gelukkig duurde de erg harde stroom niet heel lang, wat wel lang duurde was een het vangen van een tongetje, sterker nog, deze heb ik helemaal niet gevangen helaas.

Het enige wat ik ving was bot, totaal een stuk of 10, waarvan de meeste tussen de 12 en 15 cm.

Een paar die de 25 cm haalden…

Om 12.00 uur heb ik mijn spullen weer ingepakt, had thuis ook nog wat klusjes te doen. Volgende keer beter…

Groeten van Stefan

Blijf op de hoogte en like ook onze facebook pagina

11 reacties

1. Eldert > mei 22, 2022

Ha Stefan
    Nog even geduld , ze zitten er zeer zeker.
    Misschien beter savonds proberen?
    He bent wel een bikkel hoor om op je vrije dag zo vroeg uit je bed te komen. Maar ja , aan de andere kant is het sochtends ook wel weer heel mooi , zeker op zo.n prachtige dag.
    Succes de volgende ronde.
    Ik heb ook nog een verslag maar krijg het plaatsen hier niet voor elkaar. Hopelijk dat Peter het er op zet. Van de week eens met iemand anders proberen . Misschien dat hij het me kan uitleggen.
    Groet Eldert

2. Stefan Groenheide > mei 22, 2022

Antwoord

Eldert, bedankt weer voor je reactie, ik hou meer van de ochtend als de avond om te vissen, maar ik zal het vast nog een in de avond gaan proberen hoor. Als je er vd week niet uit komt wil ik je uiteraard ook best helpen, ik vind het helemaal super en reuze handig als je eenmaal weet hoe het moet

3. Fishguppy > mei 22, 2022

Stefan, weer een leuk verslag, helaas zonder de beoogde soort, denk dat Eldert gelijk heeft, wat t donker betreft.
    Eldert,lukt t niet, Dan wil ik het volgende wel voor je doen, momenteel in Denemarken, zonder WiFi en laptop, via roaming kan ik alleen verslagen goed keuren, niet plaatsen.
    Stefan, jouw tongen gaan vast snel volgen, zo als jij kunt vissen!
    Grtjes Peter

4. Nico > mei 22, 2022

Antwoord

Hoi Stefan. Toch weer het zoute water opgesnoven en je heb toch wat vis gevangen. Niet waar jij voor weg ging die botten waren eigenlijk goed voor Henry en Jack. Je heeft mooie foto’s er van genomen en met ook een leuk verslagje er bij. Hopelijk de volgende keer meer succes dan en met Tong op de foto.

Groetjes. Nico

5. Leen > mei 22, 2022

Hoi Stefan
    In ieder geval toch vis gezien ook al was het niet de goede soort
    En eldert ook ik ben niet zo handige Harry
    Hij lukt het ook niet heb het met een oude foto geprobeerd
    Groetjes,leen

6. Gino > mei 22, 2022

Hoi Stefan,
    Ja je bent van de ochtendsessie daar maar ik moet toch Eldert en Peter bijspringen beter in de avond naar de nacht toe mast ieder zen ding.
    Toch weer leuk aan het water geweest en wat vissen op de kant.
    Succes nog verder.

Grtjs Gino

7. ies > mei 22, 2022

Antwoord

Hey Stefan, je hebt er weer een mooi verslag van gemaakt. Jammer dat de target vis niet langs gekomen is. Uhhh of is hij wel langs gekomen maar heeft hij niet gestopt. Het blijven tenslotte vreemde vogels die vissen. Maar je bent er weer op uit geweest en heb ons weer lees en kijk plezier verschaft. Voor je volgende sessie gun ik je dan ook een leuk maaltje tongen toe.
    Groetjes Ies

8. Eldert > mei 22, 2022

Stefan en Peter ,
    Hartelijk dank voor jullie aanbod.
    De tekst gaat prima maar de foto’s is het probleem. Peter, ik zal anders dit verslag insturen en dan plaats je het maar zonder foto’s. Nu is het nog redelijk actueel , over een week is het weer anders . Afijn , je kijkt maar. Ik ga sowieso nog verder proberen . Een goudse Zeeuw geeft niet zomaar op.
    Groetjes Eldert.

9. Henry > mei 23, 2022

Hoi Stefan.
    Links en rechts wordt zeker al wel wat tong gevangen. Helaas blijft het vissen waar en wanneer deze vis zich tijdens jouw sessie ophoudt. Soms lukt het evenals bij paling overdag deze soort te vangen en blijkt ie in het donker totaal niet aanwezig te zijn, ikzelf heb dit al meerdere keertjes persoonlijk ondervonden. De ene dag is de andere niet, op een en dezelfde stek vang je vandaag helemaal niks terwijl je er bijv. morgen de sterren van de hemel vangt daarom noemen ze het natuurlijk ook VISSEN !!!!
    Wel fijn dat je de botten teruggezet hebt, als deze groter gegroeid zijn maken wij er ’n lekker maaltje van.
    Veel plezier en natuurlijk een mooie vangst bij je volgende visserij
    Groetjes, Henry

10. Jack Jozen > mei 23, 2022

Hoi Stefan .
    Je hebt het toch geprobeerd maar ja het is en blijft vissen he het lijkt wel of ze slimmer worden maar niet in zak en as de aanhouder wint .En zoals Henry al zegt goed dat je de botten terug zet die worden deze tijd alleen maar dikker en daar weten wij wel raad mee.
    Heel veul groetjes Jack.

11. Eldert > mei 23, 2022

He Stefan
    Het licht en het tij….. misschien dat dat de reden is.
    Ik heb tenminste van Peter altijd geleerd dat je in de waterweg met afgaand water moet vissen . En dat had ik vrijdag precies . Zondag , bij jou was het denk ik rond 10 uur hoog dus jij hebt precies het opkomende water gevist . Is zomaar even mijn gedachte he . Ik wil absolut niet zeggen dat je met opkomend niks vangt .