Home Gastvissers Eldert met de club naar Domburg

Eldert met de club naar Domburg

Advertenties

Hallo Fishguppyers

Eindelijk . Eindelijk weer eens vissen . Zaterdag 6 juli stond de koppelwedstrijd gepland van WSV-Reimerswaal. Vissen op het strand van Domburg. Maar ja, pas schreef ik nog dat je soms prioriteiten moet stellen en dat vissen dan op de 2e plek komt. De nieuwe vloer in de woonkamer heeft inmiddels 3 weken vertraging opgelopen , de volgende dag hoop ik jarig te zijn en die vloer is eigenlijk wel heel belangrijk. Maar mijn vrouw zei : Jij gaat vissen , hoe dan ook. Deze dag kijk je al zo lang naar uit , jij gaat . Nou, dan weet je het wel he.

John zou voor aas zorgen dus dat gaat ook helemaal goed komen. Dus zodoende, 5.45 uur in de auto en op weg naar Zeeland . Het weer wat ze op hadden gegeven klopte al voor geen meter maar ja de dag was nog maar net begonnen. Om 7.00uur bij de Vierwegen en vanaf daar verder gecarpoold met John . Maar eerst even om bolussen in meliskerke. En die zagen me daar een partijtje lekker uit. Na ingeschreven te hebben kon het dan beginnen….eerst maar weer dat takke eind lopen naar het strand met volle bepakking achter op de rug. Maar daar lag dan ook een prachtig zeetje op ons te wachten. Beetje golven maar goed te doen.

En toen he….komt de strandwacht naar ons toe met de mededeling dat we weg moesten omdat er op dit stuk strand vandaag gesurft zou worden. Na enige onderhandelingen met Arjan kregen we gelukkig toch toestemming om te mogen blijven waar we zaten. Dus alles op het gemakje klaargezet en even rustig de tijd voor een bakkie met een bolus . Dacht ik. Maar o jee , weer typisch iets voor mij … de bolussen lagen nog in de auto . John helemaal in een deuk natuurlijk maar goed dan maar een boterham. En toen begon het . Regen . Met bakken uit de lucht . Gelukkig duurde dat niet heel lang maar met die bui kwam ook de voorspelde wind . En niet te zuinig . Het vissen was inmiddels begonnen en dat ging best lekker. Vanaf de eerste draai zag je overal al botjes en baarsjes op de kant komen .

John ging ook lekker, zelf bleef ik behoorlijk achter. En deze keer waren het niet alleen kleine botjes maar ook behoorlijk wat boven de 30 cm. De jongste deelnemer wist zelfs een keer 3 vliegende botten te vangen.

En de wind…die nam steeds meer toe . We moesten eigenlijk tot 14.00 uur vissen maar om 12.30 uur heeft de wedstrijdleiding het wijze besluit genomen om de wedstrijd te stoppen . Iedereen was inmiddels behoorlijk gezandstraald, afgesloten viskisten waar toch een behoorlijke laag zand in lag . Iedereen vond het prima. Nou, die weg terug naar de auto tegen de wind in ….daar zal ik het maar niet over hebben. Ik weet niet hoe lang ik daar over gedaan heb maar dat was een record , niet te doen. We hebben ieder geval weer gevist en de vangst was goed . John en ik hadden er samen 18 en er waren er nog behoorlijk wat die meer hadden . En dat in 3,5 uur tijd. Ook hoorde ik dat er ook wel andere soorten waren gevangen…. tong van 38 , harders , tarbotjes, geweldig.

Om 17.00 uur was de prijsuitreiking met daarbij een geweldige barbecue gesponsord door de fa Boone. Martijn nog even geappt en die kwam ook nog even een biertje doen. Hartstikke gaaf om die ook weer te ontmoeten en gelijk maar een afspraak gemaakt om samen weer een keer met de boot er op uit te gaan. Want ja , vorig jaar was hij binnen een dag besmet met het haaienvirus dus die hopen we zeer binnenkort te gaan belagen. Om 21.30 uur was ik weer thuis en ik heb weer de nodige vitamines Ceeland binnen . Heerlijk zo ’n dag . Daar kan geen Efteling tegenop .

Het volgende bericht zal zeer zeker veel minder lang op zich laten wachten dan nu het geval was. Want ja , op de vraag hoe het is met de visserij in de Europoort en dan moeten antwoorden dat ik het niet weet omdat ik er dit jaar nog niet ben geweest ….dat is gewoon te gek voor woorden toch?

Met visvriendelijke groet, Eldert.

Blijf op de hoogte en like ook onze facebook pagina

9 reacties

1. Fishguppy > juli 7, 2024

Antwoord

Eldert, allereerst alvast proficiat met je a.s verjaardag!
    Weer een dijk van een verslag, chapeau!
    De vangsten zijn daar altijd fantastisch, vooral bot en baars en vooral overdag, hopelijk komt de tong er ook weer eens behoorlijk op gang in de nachtelijke uren, vind het een prachtig viswater, aan Domburg, het blijft wel afzien in volle bepakking. Mooi verslag topper!
    Grtjes Peter

2. Nico > juli 7, 2024

Antwoord

Hoi Eldert. Alle eerst weer een prachtig verslag gemaakt en dan ook nog met zeer mooie foto’s er bij. Ook namens mij alvast een fijne verjaardag a.s. toegewenst dan.
    En toch nog leuke vissen gevangen hopelijk is het voor ons morgen dan. Omdat Ik morgen bij Waarde ga vissen en kom er een verslagje met foto’s er bij. En succes voor de volgende keer toegewenst.

Groetjes De Zeehondentemmer.

3. ies > juli 7, 2024

Antwoord

Hey Eldert, van harte gefeliciteerd en dat je in goede gezondheid nog vele jaren van deze heerlijke verslagen kan indienen. Man wat een visdag was dat, een leuke klus vis en wat moet dat lekker geweest zijn gezand straalt bij de auto aankomen en te weten dat er een paar heerlijke bolussen liggen te wachten. daarna nog een barbecue om gezellig bij te kletsen, mooi man en leuk dat je straks weer meer tijd om te vissen krijgt dan worden wij weer verwend met je fotografie kunsten bij de heerlijke verslagen.
    Uiteraard weer een pak vis toegewenst in je volgende sessie.
    Groetjes ies

4. John Pieper > juli 7, 2024

Antwoord

ha maatje gefeliciteerd met je verjaardag dank voor de leuke dag succes met je vloer martijn en ik komen binnenkort jou samen bezoeken in vlaardingen groet uit zeeland je maatje john

5. Jack jozen > juli 8, 2024

Hoi Eldert.
    Hieperdepieper Hoera Gefeliciteerd met je verjaardag en dat niet alleen ook dat je het vis seizoen zo geopend hebt dat hebben er nog niet veel zeggen en dat niet alleen maar tevens ook fitnis tegelijk .Nu is het alleen jammer dat Henry en ik voorlopig nog niet aan de beurt zijn mijn maatje zit voorlopig nog in de lappenmand jammer .
    Heel veul groetjes Jack.

6. Stefan > juli 8, 2024

Antwoord

Hoi Eldert, Leuk en mooi verslag weer, zonde van de toenemende wind, het was zeker onstuimig ja, alvast succes in de waterweg, hopelijk beter als vorig jaar.
    Gefeliciteerd met je verjaardag.
    Groeten, Stefan

7. Henry > juli 11, 2024

Hey Eldert,
    Ook namens mij natuurlijk van ❤️Proficiat met je verjaardag., en ook chapeau met zo’n geweldige vrouw👍 Ik ken er niet veel die zeggen; Ga maar vissen als de gehele inboedel nog overhoop ligt😂Wat de wedstrijden betreft, ondanks de mindere weersomstandigheden toch over het algeheel nog prima gevangen. Van dr waterweg hoor ik tot heden weinig positieve berichten maar daar is natuurlijk ook een ontzettende plons zoet water weinig animo voor de zoutwater🐟🐟. Helaas zit ikzelf nog steeds opgescheept met een peesontsteking aan m’n rechterpols en door deze te ontzien heb ik nu aan m’n linkerschouder ook ‘n slijmbeursontsteking overgehouden😰Voordat ik weer met m’n 🎣op pad kan gaan zijn we sowieso nog wel ‘n maandje verder. We horen wel van je als er daar wat 🐟te vangen is, in ieder geval veel plezier.
    Groetjes, Henry

8. Hugo > juli 12, 2024

Hoi Eldert,
    Mooi verslag gemaakt van je wedstrijd visserij met de club. Toch lekker wat vis gevangen jong, dat is al een prestatie op zich. Mooie plek om te vissen daar aan Domburg, kom er zelf al 42 jaar. Maar dan steeds in de nachtelijke uren. Spijtig dat de weergoden het wat hebben laten afweten, het mag stilletjes wat beter gaan worden of de zomer is voorbij. Ja wat de WW betreft met al die regen !! Je verjaardag is wel gepasseerd man maar in ieder geval een gelukkige, en dat je veel scheefsmoeltjes mag vangen. Succes aan de Waterweg.
    Groetjes Hugo

9. Eldert > juli 12, 2024

Antwoord

Tsjaa e nu zit ik hier thuis . Eerst nog klein beetje van plan geweest om naar de Ww te gaan vanavond . Maar ik geb vandaag al de hele dag regen gezien ( en gevoeld) . Dus ik ontzag het een beetje . En nu zit ik hier en het is droog . Op de webcam zie ik dat het in Vlaardingen en Maassluis ook droog is . En wat heb je dan? Juist ja , spijt. En geen hengels en geen boten , laat staan vis om er uit te slepen.
    Maar voor iedereen , nog bedankt voor de leuke reacties.